måndag 25 december 2017

Julmiddag med klassen

I torsdags hade vi middag med klassen. Det är tydligen tradition såhär i juletider. Det som sög var bara att vi hade en träff med danskursen samma kväll så den fick jag tyvärr välja bort. Lite ont gjorde det att se både bilder och videos på deras roligheter. Men det hjälper ju inte att klaga och vi hade det ganska trevligt på middagen ändå. Alla skulle mötas i en restaurang vars ägare är föräldrar till en klasskamrat. När jag kom dit och såg folk på ett litet avstånd var min första tanke "kommer jag känna igen mina klasskamrater nu i och med allt smink?" men det var inte så svårt trots allt.

Ganska direkt när jag klev ur bilen vände sig de flesta om, lätt imponerade över mitt utseende. Jag hade på mig en svart klänning och klackskor. Håret hade jag fått uppsatt i en salong och sminket fixat på samma ställe. Jag hälsade på mina kamrater och fick en del komplimanger för hur jag såg ut. De sa bland annat att jag såg ut som Barbie. Typ hela gänget stod utanför restauranger och tog bilder vilket jag rätt snabbt blev indragen. Vi drog oss inåt, tog fler bilder och bara umgicks lite. Killarna (och jag heheh) spelade ett datorspel som gick ut på att skriva två namn (på exempelvis klasskamrater) så bestämmer spelet hur bra dessa två personer passar ihop. Sen skrek man jättemycket om det visade sig vara en bra match. Sånt som man gjorde när man gick i typ tvåan med andra ord.

Jag var jättehungrig när det var middagsdags och jag fick fisk och de andra kött och kyckling. Det var rätt gott. Köttet var tydligen jättehårt så en tjej i klassen frågade en vän om han kunde hjälpa henne skära upp det. Det gäller att vara gentleman. Efter maten gick jag och en vän upp och utforskade taket där man hade lite utsikt över området. Där stod vi och pratade tills fler kom upp och avbröt den trevliga konversationen. Sen diskuterades det lite dans och jag frågade hur man dansade salsa. Det hade de väl lite halvkoll på sådär. Jag hade ändå ganska mycket mindre koll men det struntade väl jag i och struttade runt ändå. Sen gick vi ner där man faktiskt hörde musiken ordentligt och dansade resten av kvällen.



Jag och Alizon

Jag och Mateo

Ett gäng klasskamrater

Jag och Santiago

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar